2019 YILI BAL SEZONUNA YENİ BİR BÖLGE İLE MERHABA DEDİK.













Bismillah..
10 Yıldır, Nişankaya köyüne arılarımı götürür idim.Bölgenin flora alanı az olsa da sırf insanları iyi olduklarından o bölgeyi terk etmiyordum.Sonunda dışarıdan başka bir arıcının kovanlarını getirip yukarıma bırakması,artık Nişankayada işimin olmadığını gösterdi.
 Organik tarımda yakınlarda konvansiyonel arıcılık yapanların olmaması şartından dolayı adamlara ve Muhtara rica ettikse de maalesef işe yaramadı.Konaklama belgem ile bir dilekçe verseydim yeni gelen arıcıyı kaldırtabilir idim onuda yapmadım.Ben 10 yıldır hep dikkat ettim kimsenin arılığına yakın arılarımı koymadım,bu konuda bence her bir arıcı en az araya 3 km mesafe bırakarak yerleşmelidir.Sonuç olarak pılımı pırtımı topladım doğru kayınbabamın köyüne.

                

Allah kayınbabama rahmet etsin.Kendisi gerçekten takva ehli birisi idi.Kaynımın elinde olan arsaya,kızkardeşinizin payı yokmu deyip arsaya el koydum.500 metre ilerde arılar var ama kendi arsam olduğundan  artık yapabileceğim birşey maalesef yok.Artık hayırlısı ile arılarımızın sabit bir yeri oldu.Elhamdulillah mekan çok güzel.İnşaallah artık değerli müşterilerime bu bölgeden elden edilen balı sunacağız.

                     

Bu bölgenin sembol ismi ve benim yanımda güzel hatırası olan çayır melikesi ni görmek beni ve küçüklüğünde buralarda gezen eşimi çok mutlu etti.


                                Engerek çiçeğinin görüntüsü ve renk tonu çok güzel.

Yabani yonca,korunga,sarı kantaron,ballıbaba,lavanta ve daha bir çok çiçeğin iç içe sevinç içerisinde yaşadığı güzel mekanım.

                  



       Arıları bıraktığım yer 1860 rakım ama yukarıya doğru 2600 rakıma kadar yükseliyor.


     Evet annasının kızları kornıyol anadan doğan kızlar.





           
                       Bu bölgede yapılan ilk kontroller tam puan aldı.
   
Bu arada kavanozlar tekrar kovanlara yerleştirildi,kavanozda üretilen karakovan baldan almak isteyenler bana mesaj atsalar iyi olur,çünkü az sayıda çıkmaktadır.(05352289345)
  Yaptığım araştırmalarda bu çiçek şahin otu olarak karşıma çıktı.İnce bir kök üzerine çok başlarla birlikte dik durması bence çok anlamlıdır.

     
                                             Aha da radara biri yakalanmış.:))



Kata aldanmayın,içinde temizlenmesi gereken petekler vardı ondan fazla kat verdim..Yoksa şimdiden bu kadar kat çok zor.

   Arıcı arkadaşlara bir kolaylık olsun diye resmi buraya koydum,sert karton bulursanız,iki zımba teli çaktınız mı alın size havaalanı.:)).Yağmur da zarar görür demeyin,epey idare eder sizi.


      Ben de buradayım ha.:))


     Akşam güneşi tepeden kaybolmaya başladı,yavaş yavaş toparlanma zamanı.



Rabbim tüm emek sarf eden emekçilerin emeklerini boşa çıkarmasın,kazançlarını bereketli ve hayırlı kılsın.Amin.

Yorumlar

Şükrü Koca dedi ki…
Yeriniz çok güzel. Rabbim bol ve bereketli versin.
AHMET GÜLEN dedi ki…
Şükrü koca kardeş,teşekkür ederim. Rabbim sizin işlerinizi de bereketli kılsın.
Bereketli olsun, bende Ispartada arıcıyım ama kendime ve eşime dostuma yetecek kadar arıcıyım.
Fotoğraflarınızı çok beğendim, Rabbim emeğinizin karşılığını versin inşallah, numaranızı aldım, müsait bir ara sizi rahatsız edip teneke bal fiyatını öğrenmek isteyeceğim.
AHMET GÜLEN dedi ki…
Isparta lı kardeşim kusura bakmayınız,yorumunuzu yeni fark ettim,hakkınızı helal ediniz.Allah işlerinizi rast getirsin.İstediğiniz zaman arayabilirsiniz.Allaha emanet olun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

BALIMIZIN TAHLİL SONUÇLARINI DEĞERLİ MÜŞTERİLERİMİZE SUNUYORUZ.

2018 YILI BAL HASADI.

2016 İLKBAHARIN İLK ÇİÇEKLERİ