2020 YILI,BAL SEZONU ÇOK GARİP GEÇTİ.


 


 2020 yılı, bir çok alanda garip bir yıl olarak anıldığı gibi, Arıcılık alanında da çok garip başladı ve garip bir şekilde bitiyor.
  İlk baharda yağan yağmurlar bizi çok ümitlendirmişti. Her taraf yeşillenmeye başladı ve yağmurlar hiç dinmiyordu. Bereketli bir sezon olacak ve ilk kez iyi oranda bal alacağız dedik. Allah öyle takdir etmedi ve geceler çok soğuk geçmeye başladı ve otlar fazla yükselmedi dolayısıyla çiçeklerde iyi bir şekilde açmadılar. Çiçek çeşidi çok az oldu. Tam bal döneminde iki kez sel akacak şekilde yağmur yağdı ve oluşan nektarı da yıkayıp götürdü. Sonuç beklenen olmadı ve ümitler başka bir sezona kaldı. Yine de her şeyin hayırlısı diyelim.




    Nektar akışının başlangıcı böyle olur.


Bu yıl etiket şeklini değiştirdim. Bu şekilde daha çok sevildi.


    Çayır melikesi,güzelliğini yine sergilemiş.






Ballıklar çoğaldı ama maalesef içleri boş.




  Değerli Arıcılar ve değerli takipçilerim, blog sayfalar eskisi gibi takip edilmiyor, ama yine de, bazı bilgi ve resimleri buradan paylaşmanın faydalı olacağına inanıyorum.
2009 dan bu yana ilk kez korkunç bir varoa saldırısıyla karşı karşıya geldik.2019 sonbaharında kendisini gösteren varoa,maalesef bir çok kovanımın sönmesine sebeb oldu.Arkadaşlar organik çalıştığımdan dolayı,ruhsatlı kimyasaller kullanmamız yasak.Bal hasadından sonra 2 kez formik asit ve bir kez de kekik ve nane yağı kartonlara emdirerek vermem rağmen,varoa'yı en fazla %15 oranında azaltabildim. Daha sonra oksalik asiti bir kez sulu şekilde arıların üzerine püskürterek ve bir kez de makina yardımıyla buhar şeklinde kovanlara uyguladım.Varoa belki biraz kontrol altına alındı ama, kovan da arıda kalmadı ve büyük bir kayıp yaşadım.
  
  11 yıllık sahadaki tecrubeme dayanarak şunu yazmak isterim;Piyasada tavsiye edilen, hemen hemen bütün organik yöntemleri kullandım. Hiç biri tek başına yeterli değildir.Uzmanların çok ciddi bir şekilde varoa üzerinde çalışmalar yapmaları gerekiyor ve biran önce etkili bir çözüm bulmaları gerekiyor.Aksi takdirde çok büyük sayıda koloni kayıpları olacaktır.

Yorumlar

andız otu dedi ki…
Ellerine sağlık hocam sizi her zaman takip ediyorum. Yayınlara devam inşallah.
Rabbim yar ve yardımcınız olsun.
AHMET GÜLEN dedi ki…
İlginiz için çok teşekkür ederim.Allah sizinde yar ve yardımıcınız olsun.
mustafa dedi ki…
Kahramanmaraş'tan selamlar, hakkınızda herşeyi hayırlısı olsun. Yazmaya devam.. Varova konusunda ben de epeyce sıkıntı yaşadım. Maalesef organik mücadelede kesin sonuç almak kolay değil. Bal sağımı sırasında kapalı yavrulu çerçeve hasadı yapmak başarıyı biraz daha artırır mı acaba diye düşünmeye başladım. Rabbim kovanlarını boş koymasın.
AHMET GÜLEN dedi ki…
Aleyküm selam kardeş. Özellikle erkek gözlü ördürüp,her kovanda en az bir çerçeve ye yavru attırıp,kapandıktan sonra kesip atmak lazım.Rabbim sizin işlerinizide bereketli kılsın

Bu blogdaki popüler yayınlar

BALIMIZIN TAHLİL SONUÇLARINI DEĞERLİ MÜŞTERİLERİMİZE SUNUYORUZ.

2016 İLKBAHARIN İLK ÇİÇEKLERİ

FORMİK ASİT UYGULAMASIN'DA GÖRÜLEN ZARARLAR.