KIŞ'IN BLANÇOSUNU ARTIK ÇIKARABİLİRİZ.

Geçen yıl aldığımız kovanlardan birkaç tanesinin anası yaşlı çıktı ve artık sadece erkek yumurtası atıyorlardı,onları devre dışı bıraktım,kovanlarınıda başka kovanlarla birleştirdim.


Yaşlı ana elimde bile yumurta dökmeye devam ediyordu ama ne yazıkki,yumurtalar hep erkek yumurtası.
Bu arada tesbit edilen her yaşlı ananın yerine bir anaarı almam icabetti,buda masraf demektir.5 adet buckfest,10 adet te kornıyol anaarı siparışı verdim.İnşaallah iki çeşit arının buradaki verimini yakından görmem nasip olacak,Gerçi,geçen sezon kornıyol arının çok güzel bal getirdiğine şahit olmuştum ama,buckfestin performansını görmemiştim.

Gelelim,arıcılar için problem olan,güve meselesine.Balları alınmış boş peteklerin gelecek sezondada kullanılması iyi bir avantaj sağlar arıcıya.Tabi güveden kurtarabilmişseniz.
Ben,geçen sezonun sonunda,boş petekleri ikiye böldüm,bir kısmını naylon poşetler'e 5 erli yerleştirdim,diğer kısmınıda boş kovanlara 10'arlı şekilde yerleştirdim.Boş kovanın altını iyice kapattım altan bişey girmesin diye,birkaç boş kovanı birbirine geçirdikten sonra en üstü'de naylon torbalarla kapattım.Denemek için iki çeşit saklama ve koruma.

Sonuç bir kaç gün önce yaptığım kontrolde apaçık ortadaydı.Biz tamamen güveye odaklandık,başka düşmanları hesaba katmadık.Evet tilki ile fare kardeşliğine kurban gittik.Naylon poşetlerde sakladığımız petekler daha çabuk düşmana teslim olmuş,tilki yırtmış naylonları fare ile beraber yemişler petekleri.Güve girmemiş ama daha büyüğü girmiş.Kovanların içindeki petekler biraz direnmişler ama,tilki üstte'ki korumayı parçalamış ondan sonrasını fareye bırakmış

Evet tecrube böyle birşeydir biraz zarar edersiniz ilkinde, ama daha sonra daha tedbirli olursunuz.Bu arada köyde bırakmıştım petekleri,köy yüksektedir,dolayısıyla kışın soğuk geçtiğinden güve peteklerin içinde yaşayamamış,böylece petekler temiz kalmıştı. Nacizane tavsiyem soğuk bir odada pencereleri açık bırakarak ve de boş kovanların altına ve üstüne sağlam birşey kapatarak peteklerinizi saklayabilirsiniz

Yorumlar

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki…
selamlar
ahmet güleni anlamakta zorlanıyorum
ığdır kafaksın ana vatanı değilmi
karnıol ana arıda nereden çıktı
anlamak zor
AHMET GÜLEN dedi ki…
selamlar.
Taşkın bey,Iğdır daha yeni yeni arıcılıkla tanışan bir il.Siz kars'ı kast ediyorsunuz galiba.Ayrıca ığdır şehir olarak ayrı bir iklim yapısına sahiptir,kars'ta çok iyi çalışan kafkas arı ığdırda aynı performansı sağlamayabilir.Ben geçen sezon,kornıyol melezinden daha iyi bal almıştım.Hem farklı bir ırk ile çalışmanın size göre neresi yanlış,önemli olan,o bölgeye en iyi adapte olan ve en iyi verimi veren arı ile çalışmak değilmi.Hele işin içinde birde saf kafkas bulabiliyormuyuz sorununu eklersem o da ayrı bir sorun olur.
selametle.
Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki…
saf kafkası posofta bulursun
macahelden bulursun
bu mumkundur
ayrıca ne ırk kullanırsan kullan arı bulunduğun yerdeki arıya döner
bu arıcılık kuralıdır
başarılar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BALIMIZIN TAHLİL SONUÇLARINI DEĞERLİ MÜŞTERİLERİMİZE SUNUYORUZ.

2016 İLKBAHARIN İLK ÇİÇEKLERİ

FORMİK ASİT UYGULAMASIN'DA GÖRÜLEN ZARARLAR.