FORMİK ASİT UYGULAMASIN'DA GÖRÜLEN ZARARLAR.


 Bir arıcı olarak madem saf bal üretiyorum neden kullandığım ilaçlarda organik olmasın dedim.Varrova tedavisinde formik asit ve oksalik asit tavsiye edildi,bende ikisinide alıp kullanmaya başladım.Geçen yıl 3-4 cc peçeteye sıkarak uyguluyordum varrova yı döküyordu ama tamamen bitirmiyordu.

Bu sezon varrova bayağı çoğalmıştı kovanda.Yapılan tavsiyelerde enjektör içinde asit uygulandığında hem daha uzun süreli buharlaşma oluyor hemde iyi sonuç alınıyordu deniliyordu.Bende bir kovana deney olarak yaklaşık 14 cc formik asidi enjektör içine bırakarak uyguladım.Arı hiç rahatsız olmadı hava sıcaklığı da en az 25 derece idi.Bir gün sonra baktığımda asit yeni bitmişti ve epey de bir varrova dökülmüştü.Aynı uygulamayı diğer kovanlara da uygulamaya karar verdim.


Dün başladım enjektörlere asit doldurmaya ve kovanlara
uygulamaya iki üç kovan hiç tepki göstermedi.Fakat bir kovan daha asiti enjektöre doldurur doldurmaz paniklemeye paşladı ben normal dır dedim bişey olmaz diyerek diğer kovanlara geçtim yine tepki vermeyen kovanda vardı tepki veren iki kovan daha oldu.Ben huylanmaya başladım ve hemen ilk tepki gösteren kovanın kapağını kaldırdım baktım ki arılar enjektörün içini kendi bedenleriyle doldurmuşlar ve arıların hepsi yerde çırpınıyorlardı uygulamadan 20 dakika geçmemişti 14 cc asidi tamamen kovanın içine buharlaştırmışlardı sonuç felaket tepki gösteren 3 kovan söndü.Benim anlayamadığım diğer kovanlarada aynı hava sıcaklığında ve aynı ölçü de asit vermeme rağmen bu kovanlar neden sönerken diğerleri hiç rahatsız olup dışarıya bile çıkmadılar.

Enjektörün uc kısmını propolis ile kapatmıştım.Aklıma şöyle bir ihtimal geliyor asit  uc kısımdan aşağıya dökülmüş olabilir.Ama inanızki net bişey söyleyemem.Sadece şuna emin oldum ki formik asit uygulama çok risklidir.Herkes ona göre davransın.

Yorumlar

Merhaba. Geçmiş olsun. Aniden fazla miktarda asit gelmiş o kolonilere . enjektörün ucunu propolisle değilde sürgü kısmındaki plastik tapayı enjektörün içinde bırakarak yapsaydınız keşke. KEndi sağlığınızıda riske atmadan bol kazançlı ve temiz günlere
AHMET GÜLEN dedi ki…
Teşekkür ederim hüseyin kardeş.Bu sönen koloniler daha asiti enjektöre dökmeye başlar başlamaz çok paniklediler.Ben öyle tahmin ediyorum ki bunlar enjektörün içine atladıkça asit dışarıya döküldü ve böylelikle 10 dk içerisinde bütün asiti kovana boşaltılar.Bende anaarı yı bulup çıkarayım derken epey bir asit buharı yemiştim.Tekrar teşekkur ediyor ve sizede güzel günler diliyorum.
Adsız dedi ki…
ucunu çakmakla körlemek daha mantıklı. bende deneyeceğim.
AHMET GÜLEN dedi ki…
Mantıklıdır teşekkür ederim

Bu blogdaki popüler yayınlar

BALIMIZIN TAHLİL SONUÇLARINI DEĞERLİ MÜŞTERİLERİMİZE SUNUYORUZ.

2016 İLKBAHARIN İLK ÇİÇEKLERİ